Styret 2020-2021

På årsmøtet i mars 2020 ble styret for Nye Asker MDG valgt. Det nye lokallaget består av medlemmer fra tidligere Asker, Hurum og Røyken lokallag.

29. mars 2020

Styremøte mars 2020 - Dan Uneken

• Styremedlemmer:
  • Sandra Baldvinsson Sotkajærvi, Spikkestad, leder
  • Mark Brown, Hyggen, sekretær
  • Arne Høgh, Hvalstad, kasserer
  • Arne Adolfsen; Sætre
  • Nora Kaur, Asker
  • Monika Sandvik, Asker
  • Dan Uneken, Spikkestad
  • Alvhild Winje, Vardåsen
  • Bent Alkan, Vettre, vara
  • Kjetil André Skålvik Pettersen, Spikkestad, vara
  • Rina Ihlen, Nesøya, vara
  • Rune Arnestad, Asker, vara
  • Linda Marthinsen, Tofte, vara

Her en litt nærmere presentasjon:

Sandra Baldvinsson Sotkajærvi, styreleder

Sandra er 32 år gift og tobarnsmor. Hun er samfunnsviter med bakgrunn i miljø- og utviklingsstudier med fordypning i sosialantropologi. Hun jobber som prosjektleder og rådgiver i Framtiden i våre hender, og på fritiden liker hun å være aktiv ute i naturen. Sandra er også styremedlem i Pan, voksenkontakt for Miljøagentene Spikkestad, og skribent.

Hennes hjertesaker er: forbruk og livskvalitet, klimapsykologi og klimapolitikk.

Mark Brown, styremedlem og sekretær

Mark Brown er 59 år, far til to voksne barn og bor sammen med kona si i Hyggen. Han jobber med kommunikasjonsfag på Handelshøyskolen BI og driver med hagen i fritiden. Han har vært aktiv i 25 år med roller i flere foreninger.

Hans hjertesak er: styrking av lokaldemokrati.

Alvhild Myhre, styremedlem.

Alvhild er cand.polit fra Universitetet i Oslo, 49 år, gift og to barn. Hun har jobbet i både offentlig og privat sektor, og jobber i dag i Norad.

Hennes hjertesaker er: helse og omsorg, eldrepolitikk og livskvalitet

Monika Von Arx Sandvik, styremedlem og kommunikasjonsansvarlig

Monika er 60 år, gift og har to voksne barn og to barnebarn. Hun er født i Sveits, men har bodd i Norge mesteparten av sitt liv. Hun har høyskoleutdannelse innen økonomi og administrasjon, og jobber med IT, markedsføring og systemer hos Falkenberg.

Hennes hjertesaker er: Artsmangfold, rettferdighet og bærekraft.

Arne Høeg, styremedlem og økonomiansvarlig

Arne er sivilingeniør, jobber med energiteknologi, enøk og varmepumper. Han er gift med to tenåringer i huset.

Hans hjertesaker er: fornybar energi, samferdsel og ressursforbruk i evighetsperspektiv.

Nora Kaur, styremedlem

Nora er født i 1997 og kommer fra den gamle delen av Asker. Hun ble aktiv i GU og MDG i 2015 og har vært i MDG siden. Hun har engasjert seg i MDG og GU sitt internasjonale arbeid via å delta på konferanse i Tyskland.

Hennes hjertesaker er: religion og livssyn, likestilling og dyrevelferd

Dan Uneken, styremedlem og fotograf

Dan Uneken er 65 år, pappa til to barn og bor sammen med familie på Spikkestad. Han jobber som drosjesjåfør og med fotografi og er en lidenskapelig turgåer og klatrer.

Hans hjertesaker er: skepsis overfor antatt kunnskap eller tro/dogme, sosial reform ved siden av en «grønn revolusjon»

Arne Adolfsen, styremedlem

Rina Ihlen, vara

Rina er sivilarkitekt har tre barn og seks barnebarn. Hun satt i kommunestyre og bygningsrådet for Askers grønne venner. Hun mener at omstillingen som må til for å håndtere natur- og klimakrisen kan gi menneskeheten økt livskvalitet, forutsatt fokus på at alle skal med.

Hennes hjertesaker er: Fellesskap, landbrukspolitikk og livskvalitet.

Bent Alkan, vara

Bent er 46 år og utdannet geolog ved universitetet i Oslo. Han jobber som lærer i blant annet naturfag og geofag ved Asker vgs.

Hans hjertesaker er: menneskenes rolle i naturen, kollektivtransport og forbruk.

Linda Lyngstad Marthinsen, vara

Linda bor på Tofte med en tenåring, to katter og en hund. Hun er utdannet hjelpepleier og adjunkt, men jobber nå som kirketjener og med møbelomtrekk.

Hennes hjertesaker er: gjenbruk, artsbevaring og dyrevelferd.

Kjetil André Skålvik Pettersen, vara

Kjetil André er 36 år, lastebilsjåfør og alenefar med ett barn.

Hans hjertesaker er: elektrisk transport, gjenbruk og bærekraftig liv.

Rune Arnestad, vara